חסימה ורידית

חסימה ורידית של כלי הדם ברשתית

(Central or Branch Retinal Vein Occlusion)

חסימה ורידית של כלי הדם ברשתית היא אחת הסיבות השכיחות לירידה בראייה שאינה מלווה בכאב.

חסימה של אחד מוורידי הרשתית המנקזים דם מהעין גורמת לעימדון ודלף של דם ונוזלים מכלי הדם לכיוון הרשתית אשר גורמים ליצירת בצקת ברשתית והפרעה בהעברת חמצן לרקמת הרשתית.

רשתית עם חסימה ורידית חלקית

מצב זה גורם לירידה קלה עד חמורה בראייה. בנוסף, במקרים של חוסר בחמצן (אִיסְכֶּמְיָה), עלול להיווצר שגשוג של כלי דם שיכולים לגרום לדימום זגוגיתי ועיוורון.

מצבים של חסימה ורידית

קיימים שני מצבים של חסימה ורידית: חסימה של הוריד המרכזי שמנקז את הדם מכל הרשתית או חסימה של אחד מענפיו המנקז את הדם מאזור חלקי של הרשתית.

גורמי הסיכון ודרכי הטיפול

גורמי הסיכון לחסימה ורידית: יתר לחץ דם, רמות כולסטרול גבוהות בדם, סכרת, עישון, גלאוקומה, הפרעות קרישה.

הטיפול הוא קודם כל באיזון גורמי הסיכון אצל הרופא המטפל.

במידה וישנה בצקת ברשתית ניתן לטפל בהזרקות תוך עיניות להורדת הבצקת. במצב של חוסר בחמצן ושגשוג כלי דם פתולוגים, ניתן לשקול טיפול בלייזר לרשתית.

ד"ר אבי אוחיון, רופא עיניים מומחה, מנתח קטרקט, רשתית וזגוגית העין מבצע ניתוחי קטרקט ורשתית למבוטחי מכבי או באופן פרטי. מעבר לאודות ד"ר אבי אוחיון >>>